Ankkaserver


    __
  >(' )
    )/
    /(
   /  `----/
   \  ~=- /
 ~^~^~^~^~^~^~^

Navigointi
Etusivu
PhpSysInfo
~sami/
Blogi
vnstat
Ladattavaa
Virityksiä
Muuta
Linkkejä
Monsujen tappopeli
Vieraskirja
Chat

Takaisin | Sivu 1

Koska nosturi painaa noin 130 kiloa, on sen liikuttelu hankalaa, jos sen alla ei ole pyöriä. Päädyin laittamaan nosturin painavammalle puolelle eli taakse ilmakumipyörät helpottamaan myös soralla työntelyä. Eteen laitoin pienet kovat umpikumipyörät, koska nosturin etupuoli ei paina paljoa ja liikkuu sen vuoksi kevyesti myös soralla, kunhan alla on edes jonkinlaiset pyörät. Umpikumipyörät kestävät paljon ilmakumipyöriä enemmän kuormitusta, ja nosteltavat massat ovat enimmäkseen etupyörien päällä, joten siksikin umpikumipyörät olivat eteen loogisempi valinta.

Pyöräntuennan takapyörille tein 10x80-lattaraudasta. Etupyörien pyöräntuennan tein 10x100-lattaraudasta. Takapyöriksi valikoituivat halvimmat mahdolliset teräsvanteelliset kuulalaakeroidut kottikärryn pyörät, ja eteen laitoin jotkut roskapönttöön tarkoitetut kovapyörät.

Joskus tulevaisuudessa pullotunkki olisi hyvä korvata pidemmällä hydraulisylinterillä, jotta nostokorkeutta saisi suuremmaksi. Se edellyttäisi käsitoimisen hydraulipumpun hankkimista jostain. Irtonainen hydraulisylinteri olisi myös helpompi saranoida alapäästään, jolloin mäntään ei kohdistuisi sivuttaista momenttia.




Parisataakiloisten kivien nostelua peräkärryn kyytiin


Yleiskuva nosturista edestä vasemmalta


Yleiskuva nosturista takaa oikealta


Yleiskuva nosturista oikealta puolelta puomi ylimmässä asennossa


Yleiskuva nosturista edestä vasemmalta puomi ylimmässä asennossa
 04:52:38 up 38 days,  7:35,  2 users,  load average: 0.32, 0.24, 0.19
               total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:             493         121         118           3         253         355
Swap:            486         126         360

Valid HTML 4.01 Strict Valid CSS!

http://sininenankka.dy.fi
Tietoja ylläpitäjästä

Sivun generointi kesti 0.054 s