Ankkaserver


    __
  >(' )
    )/
    /(
   /  `----/
   \  ~=- /
 ~^~^~^~^~^~^~^

Navigointi
Etusivu
PhpSysInfo
~sami/
Blogi
vnstat
Ladattavaa
Virityksiä
Muuta
Linkkejä
Monsujen tappopeli
Vieraskirja
Chat

Takaisin

Ostin Honkkarin synttärialesta 90 euron hintaisen 24-litraisella säiliöllä varustetun 1,5-kilowattisen paineilmakompressorin. Tuote vaati jonkin verran parantelua, koska vuotava letkuliitin piti vaihtaa (tuli halvemmaksi korjata omaan laskuun kuin roudata laite takuuseen). Biltemasta ostettu letkuliitin on pitänyt paineet hyvin sisällä.


Kuva kompressorista


Kuva kompressorista toiselta puolelta

Päätin vaihtaa kompressorissa valmiiksi olleet öljyt notkeampiin öljyihin, jotta kompressori jaksaisi lähteä pakkasessakin hyvin käyntiin. Tehtaan öljyt olivat jotain mustaa pahanhajuista paksua ainetta, eikä mistään moniasteisuudesta varmasti ollut tietoakaan. Laitoin tilalle Motoxin 5w40-viskositeettiset synteettiset öljyt. Öljynvaihdon yhteydessä päätin mielenkiinnosta vielä avata kompressorin sivuposken ja tutkia, miltä kompressorin kampikammio näyttää. Yllätyksekseni kampiakseli on tuettu vain toisesta päästään. Mitään laakereita kompressorin sisällä ei ole, vaan pelkkiä liukupintoja. Eipä tuollaisessa laitteessa kyllä kovin kummoisia voimia olekaan, joten parempaa laakerointia ei tarvitse. Pieni öljyjen ylitäyttö ei tehne pahaa voitelulle.


Näkymä kampikammioon, mäntä yläkuolokohdassa


Näkymä kampikammioon, mäntä alakuolokohdassa


Näkymä kampikammiosta sylinteriin männän ollessa vähän yläkuolokohdan alapuolella



Video kompuran kampikammiosta
 19:09:42 up 37 days, 21:52,  2 users,  load average: 0.01, 0.11, 0.14
               total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:             493         116         100           3         276         360
Swap:            486         126         360

Valid HTML 4.01 Strict Valid CSS!

http://sininenankka.dy.fi
Tietoja ylläpitäjästä

Sivun generointi kesti 0.08 s