Ankkaserver


    __
  >(' )
    )/
    /(
   /  `----/
   \  ~=- /
 ~^~^~^~^~^~^~^

Navigointi
Etusivu
PhpSysInfo
~sami/
Blogi
vnstat
Ladattavaa
Selainpelejä
Virityksiä
Muuta
Linkkejä
Vieraskirja

Ota SSL käyttöön
Takaisin

Ostin Honkkarin synttärialesta 90 euron hintaisen 24-litraisella säiliöllä varustetun 1,5-kilowattisen paineilmakompressorin. Tuote vaati jonkin verran parantelua, koska vuotava letkuliitin piti vaihtaa (tuli halvemmaksi korjata omaan laskuun kuin roudata laite takuuseen). Biltemasta ostettu letkuliitin on pitänyt paineet hyvin sisällä.


Kuva kompressorista


Kuva kompressorista toiselta puolelta

Päätin vaihtaa kompressorissa valmiiksi olleet öljyt notkeampiin öljyihin, jotta kompressori jaksaisi lähteä pakkasessakin hyvin käyntiin. Tehtaan öljyt olivat jotain mustaa pahanhajuista paksua ainetta, eikä mistään moniasteisuudesta varmasti ollut tietoakaan. Laitoin tilalle Motoxin 5w40-viskositeettiset synteettiset öljyt. Öljynvaihdon yhteydessä päätin mielenkiinnosta vielä avata kompressorin sivuposken ja tutkia, miltä kompressorin kampikammio näyttää. Yllätyksekseni kampiakseli on tuettu vain toisesta päästään. Mitään laakereita kompressorin sisällä ei ole, vaan pelkkiä liukupintoja. Eipä tuollaisessa laitteessa kyllä kovin kummoisia voimia olekaan, joten parempaa laakerointia ei tarvitse. Pieni öljyjen ylitäyttö ei tehne pahaa voitelulle.


Näkymä kampikammioon, mäntä yläkuolokohdassa


Näkymä kampikammioon, mäntä alakuolokohdassa


Näkymä kampikammiosta sylinteriin männän ollessa vähän yläkuolokohdan alapuolella



Video kompuran kampikammiosta
 04:59:15 up 138 days,  2:05,  3 users,  load average: 0.04, 0.06, 0.05
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:           500        493          6         28        135        163
-/+ buffers/cache:        194        305
Swap:          215         72        143

Valid HTML 4.01 Strict Valid CSS!

http://sininenankka.dy.fi
http://lfnoajc2cqttvkgx.onion
Tietoja ylläpitäjästä

Sivun generointi kesti 0.174 s